torsdag 21 februari 2008

Babyfilt till grodan i magen!


Igår tog jag mig en stund vid symaskinen trots att tröttheten ville ta överhanden.
Det blev en babyfilt till vår lilla groda i magen. Den har nu fått sin plats i väska´n som ska med till förlossningen. Filten är sydd i tyget som kommer från jndesign, baksidan är i gul flanell från Ohlssons. Jag vändsydde filten , pressade sedan alla kanter och sydde sedan en dekorsöm i väffelsöm. Resultatet vart jättebra. Tyvärr har jag slut på mina namnband (väntar på nya) så det fick bli ett synligt "Made By My Mummy" istället. Det bandet kommer från Stoff och Stil.

3 kommentarer:

Linda/Inna sa...

Vad fint det passar med gult till kanintyget! Och "made by mummy"-bandet är ju väldigt passande i det här fallet. :-)

Jes sa...

Vilken härlig filt, parveln i magen kommer säkert älska sin filt.

Thea sa...

Å, den ser ju precis hur mysig ut som helst!