måndag 21 april 2008

En älskad 30 års present!


Ja april är verkligen en månad fylld av födelsedagar. Vidar föddes, Alfred har fyllt två år, min pappa samt min ena systers sambo har fyllt år och så jag då som har fyllt 30 år.
Jag hade bestämt sedan tidigare att jag inte skulle göra något särskilt på min 30 års dag eftersom jag inte kännt ork för det. I stället ska jag ha en lunch fest i sommar. Men Peters föräldrar kom och firade mig ialla fall och jag fick en del kort i brevlådan och en del trevliga telefonsamtal under dagen. Mina föräldrar och syskon kommer i nästa vecka.
Men tro det eller ej när min man kom hem från jobbet på min stora dag hade han med sig en present till mig från honom, hans familj och min familj. Gissa om jag vart GLAD när jag såg att det var en overlock symaskin av märket PFAFF.
Jag har inte hunnit prova den, men så fort som möjligt ska jag sätta mig in i maualen och provsy lite grann.
Just nu går jag runt och känner mig lycklig när jag ser den!
Det går att läsa om symaskinen här!

4 kommentarer:

Thea sa...

Men vilken jättefin present! Kan precis förstå din förvåning och lycka när den kom hem till dig!

Linda/Inna sa...

Exakt en sådan där maskin har jag också! Den är enkel men bra, tycker jag. Åtminstone är den alldeles perfekt som första overlock-maskin. Enkel att trä och inte heller svår att ställa in i olika lägen.

Hoppas att du blir nöjd med den!

Botilda sa...

Vissa saker förändrar livet. Första partnen. Körkort. Barn. Overlock ;-)

Grattis i efterskott!

Anonym sa...

Grattis i efterskott och grattis till overlocken! Jag har fuskat och inhandlat en PFAFF jag med i för tidig 30-årspresent till mig själv. Nja, får väl se det som att det är från mina goa pojkar ;-) DEn är helkul att sy på i alla fall ;-)