tisdag 28 april 2009

Nu är lillebror äntligen här!


Nu har Alfred och Vidar blivit storebröder till en liten Elias som såg dagens ljus i lördags den 25:e april klockan 20:18. Han vägde 4108 g och var 55 cm lång.
Världens sötaste är han med mycket mörkt hår och lite gulsot!
Vi är stolta föräldrar som står inför en vardag med 3 små pojkar, men vi älskar det och lapar varje sekund!
Jag blev till slut igågsatt efter att ha gått över tiden 9 dagar med pinvärkar. Förlossningen tog bara 5 timmar och jag mår förhållandevis bra efter den här förlossningen.
Jag propsade på att få sova kvar i två nätter för att få igång amningen och få vila ut, vilket jag absolut inte ångrar. Förstår inte varför de vill vara så snabba med att skicka hem mammorna så fort. Min barnmorska var lite snorkig när jag sa att jag ville stanna. Hon sa att "Det är verkligheten du har hemma, det är så ni kommer att ha det framöver, bara att bita tag i det".
Då kände jag bara att va fn det har väl inte med det att göra. Jag vill amma mitt barn och jag vill att mjölken ska få rinna till i lugn och ro och jag vill få vila ut lite utan att ha dåligt samvete för mina andra två, är det konstigt!? Det tycker inte jag.
Hoppas det kan få bli lite hantverk gjort trots att vi har fullt upp hemma. Jag kan behöva få komma undan en stund då och då med stickorna eller symaskinen!
Kram Rebecka

11 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till gossen.
Det var bra att du stod på dig. Kroppen behöver få lite lugn och ro för att komma igång med produktionen..Särskilt när man redan har smått hemma.

Nette sa...

Stooort grattis till er! underligt, här på bb så vill de absolut inte att man åker hem fören det gått tre dagar. (vi har läkargranskning på tredje dagen och först efter det kan man bli utskriven.) jag var 5 dagar första gången och tre de andra.

njut av din lilla, det varar ju så kort tid. plötsligt är de 8 månader och sen flyttar de hemifrån. :-)

Maria sa...

Grattis!

Älsklingsfrö sa...

Stort grattis till minstingen i familjen! Triss i killar är intensivt, men härligt! Må så gott!

fante sa...

Grattis :-) Och vad bra att du stod på dig. Man måste få vila lite ibland också.

Caroline sa...

GRATTIS!
Vi har också tre gossar... inte så nära i ålder som ni men... det blir väl nog ett väldigt stohej sedan när de är större... :D Sköt om er!

Mimmi sa...

Grattis till lille sötnosen!

Jag kan meddela att det snart är dags att plocka fram sommarsetet med linne och kortbyxor i Ikeas limeflodis(hemlisbytet för ett år sedan ;-) ). Eftersom Gabriel inte växer så snabbt så kan kan fortfarande ha dem :-D

Hello sa...

Åh, grattis till liten Elias! Vad skönt att höra att det gått bra!

Man ska hålla sig till den sorten man är bra på, sa barnmorskan till oss när tredje flickan annonserade sin ankomst ;)

Vad tråkigt det är när de är så där snorkiga. Vad vinner de på det? Själv har jag velat åka hem så fort det bara går, för jag slappnar av mycket bättre hemma, men man måste ju få vara olika!

Kram till er!

Botilda sa...

Stort grattis!

Teresia Söderling sa...

Grattis till lille Elias!
Låter som att ni mår bra och att förlossningen gick hyffsat snabbt.
SKÖNT!! Denna väntan efter planerat BF är Såååå lååååång!
Kram på er alla

Lallis/Helene sa...

Grattis till er lille sötnos!