söndag 21 juni 2009

Något sommrigt till mig själv!

Ja då har midsommar passerat! Vi tillbringade dagen med några vänner och deras barn.
Det blev en lyckad och trevlig dag med alla barnen, om än lite hektisk med 3 små barn.
Barnen somnade runt nio, tio tiden och då fick vi vuxna lite tid att umgås!

Nu äntligen ska det tydligen komma lite värme i vårt land har jag hört sägas.
Då passar det bra med lite sommriga kläder till mig själv. Mestadels blir det sytt till barnen, men nu var jag sugen att sy något till mig själv. Dessa sydde jag nog klart för över en vecka sedan men det har inte blivit något tillfälle att blogga om dem.
Jag har sytt en solhatt till mig av ett par gamla jeans som en vän skänkt mig. Hatten är fodrad med ett tunt bomullstyg från Stoff och Stil. Mönstret är även det från Stoff och Stil.
Tunikan är sydd av ett tunt bomullstyg från Ohlssons tyger som jag införskaffade förra sommaren. Mönstret på tunikan kommer från OTTOBRE.

Bra: Att tunikan var lättsydd och blev så snygg!
Dåligt: Att magen är för framträdande i den snygga tunikan (vilken jag antagligen får dras med efter att ha fött tre barn). Att jag tyvärr inte tycker att jag passar i hatt!




2 kommentarer:

Hello sa...

Det är verkligen svårt med hattar, tycker jag! Den ser ju snygg ut så här i alla fall!

Och linnet/tunikan är också snygg, men man ska ju trivas också...

Noomi sa...

Jag tror säkert att du är fin i tunikan. Du är vacker i allt :) /Lillasyster Noomi