lördag 5 september 2009

1 års kort på Vidar





Det händer inte så mycket på syfronten just nu. Saknar lite inspiration och lust. Dessutom är mitt sybord i en enda röra och skulle behöva städas upp.
Men jag har lite behov som jag ska försöka få gjort så småningom. Minstingen behöver haklappar och äldsta killen behöver långärmat och mysbyxor. Mellankillen som är smal i överkroppen och midjan skulle behöva lite mer figursydda tröjor samt mysbyxor med mudd.
Min man är ju helt underbar när jag säger: Jag skulle vilja sy det och det, så svarar han: ja men jag kan ta med mig storkillarna bort en dag så får du lite egentid att göra vad du vill med.
Inget knussel, han har helt enkelt förståelse för mitt behov av att få vara ensam ibland. Liksom jag vet att han behöver få komma bort med sina vänner då och då eller att träna.
Det är så skönt att man både kan ge och ta utan att ifrågasätta. Jag älskar dig Peter för det!
Så idag tog han med killarna till farfars stuga, men det blev inget sytt för min del. Istället namnmärkte jag en drös med barnkläder, läste och passade på att sova med minstingen när han sov. Det fick bli så och det var skönt det med.
Nog om detta. Jag passar istället på att visa 1 års korten på Vidar som dock vart 5 månader sent, men så blir det ibland. Det har varit sjukdom och semestrar som satt käppar i hjulen.
Han vart så fin trots att han faktiskt hade feber och var lite snorig vid fototillfället.


2 kommentarer:

Myssel sa...

Jättefina bilder!

Hello sa...

Oj, så lik storebror han är! Fina kort!