tisdag 24 november 2009

Systuga igen!

Tillbaka igen efter en tids bortavaro från Bloggen. Hoppas inte alla gett upp på mig!
Anledningen är att familjens tillvaro varit upp och ned. Som jag tidigare nämnt så var min pappa sjuk för en tid sedan. Men den 22 oktober fick han till slut somna in. Hans för tidiga bortgång berodde på en spridd cancer som till slut angrep hans lever och då fanns ingenting mer att göra.
Vi lever med sorgen och den är tung men vardagen flyter på och måste det. Jag har min underbara familj som gör det lättare för mig och man ser även att livet går vidare när man ser på dem. Jag tackar pappa för den tid vi fick och hoppas att vi möts någon gång på någon annan plats.
Nu har det börjat klia i fingrarna igen och barnen behöver kläder, i alla fall den äldsta.


Här har jag sytt en body till minstingen Elias. Det är en omlott body som är sydd efter ett mönster från OTTOBRE. Tyget är limegrönt med soltryck och kommer från Stoff och Stil.
Mellan killen Vidar har fått en långärmad tröja i rött elefantyg från Stoff och Stil. Eftersom det inte räckte till ärmarna sydde jag dem i vit interlock som jag sprang in i all hast och köpte på Ohlssons. Upptäckte sedan att bakrunden på elefanttyget inte var helt vitt, så färgskalorna på ärmarna och det andra tyget skiljde sig lite. Men med vit muddrullå vid halsen blev den ändå fint inramad och man tänker inte så mycket på det, eller inte alls kanske.
Mönstret är från OTTOBRE.

Sedan har det blivit 2 syskontröjor till Vidar och till äldsta sonen Alfred. Dessa är sydda i blått elefanttyg från Stoff och Stil. Mönstret är även detta från OTTOBRE.
Kan det kanske vara så att jag gillar Stoff och Stil och OTTOBRE? JA, trogen köpare och prenumenant det är jag !!!
På mitt sybord ligger nu en prydlig hög med tillklipta alster som så småningom ska ta sig form.
Dessutom har jag fått en del beställningar. Hur kul som helst!! Måste först bara ge mig in i tygdjungeln och leta fram rätt tyger sen är det bara att köra.
Hur hinner hon det oxå med 3 ungar undrar ni? Jo det gör man för att man älskar det, och för att man har en man med en otrolig förståelse och kärlek till sin fru!
Ha det gott i höstmörkret!


4 kommentarer:

Mimmi sa...

Kram på dig!

Har varit där då mamma gick bort för 7 år sedan i cancer som spridits sig till lever innan den upptäcktes.

Flower´s sa...

Tack det värmer!

Hello sa...

Hej vännen!
Vad kul att höra ifrån dig igen! Så fina killarna har blivit! Det blå elefanttyget var ju fantastiskt fint! Jag har också det röd-vita, men har inget sytt av det ännu. Det köpte jag på plats i Svågertorp i somras - där kunde man med lätthet fördriva ganska många timmar...

Hoppas ni haft en mysig första advent! Det har vi!

Flower´s sa...

Hello- Tack! Ja visst är det blå elefanttyget fint. Men vet du, egentligen ska botten vara vit. Men när jag skule förtvätta tyget så råkade jag stoppa i ett par jeans som inte var tvättade så många gånger så botten blev ljusblå istället. Men det vart rätt okej ändå!
Vi har haft en mysig första avdent trots att snön saknas.
Ha det bra! Kram