tisdag 22 december 2009

Stor klädbeställning




De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att sy på en beställning. Kläderna ska få flytta hem till en mormor i Göteborg som arbetar tillsammans med min syster. Hennes dotter är det i sin tur som ska få kläderna till sina barn. Det känns hedrande och smickrande när någon man inte känner vill ha något som jag sytt, samt att hon tydligen hade sagt att hon tyckte att jag kunde sy upp en kollektion för att sälja. Det sistnämnda är något jag skulle vilja göra någon gång i framtiden men inte just nu eftersom det kräver mycket planering och tid.
Vad blev det då, jo 2 bodys i storlek 56 och 62. Härliga färger, limegrönt med orange mudd och orange med lime mudd allt efter önskemål. De är sydda i bomulls interlock från Jofotex. De andra två plaggen är ett set sytt i storlek 140, vilket är första gången jag syr så stora barnkläder. Det vart en tunika/klänning, sydd ibomulls jersey från Jofotex och ett par tights sydda i viscose jersy från Ohlssons tyger. Mönster till detta set kommer från Allt om Handarbete.
Jag hoppas att mottagaren blir nöjd och själv är jag mycket nöjd med resultatet. Men som alltid när man syr så är det nått som krånglar och denna gången var det tvillingnålen, men jag fick det att ordna sig till slut.

Inga kommentarer: