fredag 28 september 2007

Jipiiie! Nu är första kursen avklarad!

Gud vad skönt det känns att ha kommit en bit in på utbildningen.
Nu väntar jag bara på att den ska betygssättas, vilket känns jättenervöst!
På måndag startar nästa kurs som känns ganska mastig, vi ska läsa Anatomi och fysiologi
i 10 veckor. Men jag ser fram emot kursen, eftersom jag gillar sådana ämnen.

I helgen ska jag belöna mig själv med att sy lite grann, jag kan inte berätta nu vad det är eftersom det är en hemlig present.

I morse grät Alfred för första gången när Peter lämnade honom på förskolan. Personalen ringde senare och berättade att det hade gått över när han fick komma till en fröken som han känner väl igen och gärna tyr sig till.
Det har inte hänt förut att han gråtit. Inskolningen gick hur bra som helst och han stortrivdes från första stund. Det kan kanske vara en period nu när han börjar känna av separationen,
vilket förstås känns helt naturligt.

Nej nu ska jag åka och hämta min lilla krabat.

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

DORIS DAISY sa...

Hej!
Ville du vara med, så får du maila din andress sanbbt, så vi kan köra igång!
MVH Doris/Hemlis