måndag 24 september 2007

Nytt tyg!



Äntligen kan jag lägga ut en bild på tyget som jag shoppade i helgen!
Det är ett komönstrat fuskpälstyg, som jag hittade på Ohlssons tyger.
För mig blev det dubbel glädje eftersom jag länge letat just detta tyg. Jag har nämligen
sett barnkläder som varit sydda i just ett sådant här tyg. Men de har varit svindyra!
Därefter har jag letat en del på internet men inte hittat något liknande.
Vilken tur att jag bara sprang på det på Ohlssons, när jag egentligen bara gick dit för att köpa snedslå! Expediten berättade att det hade blivit mycket populärt och att de väntat länge på att få in det till butiken.
I helgen provsydde jag dessa mössor. Den lite större ska vår groda i magen få ha till nästa höst.
Den lite mindre får bli en dockmössa, den vart på tok för liten,
skulle nog inte passa en nyfödd ens.
Eftersom tyget är stumt, så måste man tänka till lite när man ritar och klipper till.
Mönstret till mössan kommer från Baby Cool.





1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vilket härligt tyg!
Har aldrig sytt kläder förut men kanske jag ska prova nu när jag blivit så inspirerad av alla dina fina alster!
Jenny