måndag 17 september 2007

Mycket har hänt sedan sist!!

Som sagt var så var det ett tag sedan jag skrev.
Jag har inte hunnit sy så mycket den senaste tiden. Jag har jobbat hela sommaren bortsett från en vecka då vi åkte till Varberg tillsammans med några vänner.
Det var skönt och välbehövligt, jag njöt verkligen av sällskapet och att bara få komma bort ett tag. I slutet av veckan började jag känna mig extremt trött på kvällarna, svaret till det fick jag när vi kom hem, jag är gravid igen!! Inte helt oplanerat visserligen, men ett sådant besked kommer ändå alltid som en överraskning. Sedan dess har tröttheten suttit i och jag har även mått illa en del. Allt detta hör till, men kan vara nog så jobbigt ändå.
Illamåendet har i det stora hela försvunnit, men tröttheten kommer och går.

Strax innan jag slutade mitt sommarvikariat fick jag det glädjande beskedet om att jag kommit in på sjuksköterske utbildningen. Jag har alltid velat läsa vidare till sjuksköterska, och därefter eventuellt vidare till barnmorska eller barnsjuksköterka.

Det vart många glädjande besked på en och samma gång.

Jag har nu hunnit gå 3 veckor på den första terminen. Det är jätteroligt och jättenytt för mig.
Men jag stortrivs och har inte tvekat en sekund, det här vill jag göra, och det får gå med småbarn och allt. Bara man har sitt mål klart och tydligt framför sig!

Sömnaden har kommit lite på eftersläp sedan dess. Men jag har många tyger som ligger, och planerade arbeten. Bland annat en mammaklänning till mig, ett par jeans och ett par manchesterbyxor till Alfred. Fick även en massa tyger av min älskade svärmor som jag planerat att sy någonting utav.
Har även planer på att sy en fleeceoverall till den nya lilla krabaten i magen, samt lite matchande syskonkläder.
Alfred behöver en ny dyna till sin tripp trapp stol, har därför tänkt sy en stolsdyna i ett mer tåligare material.

Framöver här kommer det nya små bebisar och i måna av tid och inspiration tänker jag sy någontiong till dem.

Har ett litet hemligt projekt på gång till mitt andra syskonbarn som föddes i slutet av juli, men som jag inte hunnit att träffa ännu.

Ha en bra vecka!

//Rebecka

1 kommentar:

Gekko sa...

Grattis till baby i magen och utbildningen!