torsdag 11 oktober 2007

Cyckehjälmsmössa i all hast!



I all hast har jag sytt ihop en cyckelhjälmsmössa idag.
Jag kom på tidigare på em att han inte har en enda mössa som egentligen passar under hjälmen, vilket gör mig lite smått förbaskad. Det lilla huvudet behöver skydd även när man cycklar, speciellt nu när det börjar bli riktigt kallt.
Därför tog jag saken i egna händer och sydde ihop en i all hast, som jag skall ta med när jag hämtar sonen om en halvtimme.
Mönster: Helt eget, bara klippt på känn, inte måttat överhuvudtaget. Men det är tänkt att den ska sitta ganska tajt om huvudet.
Material: Svart mudd och kraftig bomullstrikå från E-slöjd.
Sömnadsbeskrivning: Ihopsydd med öppen overlock. I mudden sydde jag fast mitt tygmärke.
Jag sydde inte mössan dubbel eftersom den ska få plats under hjälmen. Däremot är mudden dubbel, och är tänkt att täcka öronen lite grann.
Det återstår att se hur den blev! Jag lägger ut en bild med mössan på lite senare.

Inga kommentarer: