torsdag 24 januari 2008

Förkläde jag inte blev nöjd med!


Ibland syr man lite tokiga saker och undrar efteråt hur man tänkte egentligen?
Detta är ett sådant projekt. Alfred behöver verkligen en förklädeshaklapp, då det bästa han vet är att kladda ner sig när han äter (som om mamma inte har roligare att göra än att typ tvätta varje dag). Jag ritade utav en förklädeshaklapp från Baby Björn som han använder på förskolan. Det var lite svårt att rita och få ihop alla delarna, men jag tyckte det såg okej ut när jag klippt färdigt. Men då den var ihopsydd blev halsringningen alldeles för bred och den är alldeles för tajt runt handlederna. Men den fungerar att använda, förts måste jag bara kapa av armarna lite så det går lättare att dra av och på.
Bak har jag sytt i band som går att knyta i halsen samt en tryckknapp lite längre ner på ryggen.

Efter att ha avslutat mitt trök projekt vid symaskinen satt jag och bläddrade i en sömnadsbok som jag lånat från bilblioteket och upptäckte där ett mönster på en förklädeshaklapp som jag definitivt ska prova att sy istället.

Tyget är i vaxad bomull och kommer från Åhlens. Kantbanden har jag både köpt och fått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vilken otroligt söt bild på Alfred! Han såg inte heller ut att vara så nöjd över sin mammas nya alster :P

Rachel sa...

häj!
vad skulle du ta för att sy ett sådant? :)
hälsningar, rachel.