fredag 25 januari 2008

Raggsockor som Tack för hjälpen!

Igår kom min man hem med dessa två par raggsockor, ett par till honom och ett par till mig.
Han har nämligen hjälpt sin fars granne med datorn och som tack för hjälpen fick han dessa sockor som hon har stickat.
Det är hur mysigt som helst med handstickade sockor, det får mig genast att tänka på kall vinter och fjällstuga. Kall vinter har vi inte fått riktigt och inte har det blivit någon fjällsemester heller, vilket beoro på mitt gravida tillstånd och att vår son är lite liten än för att kunna åka skidor.
Sockorna får istället komma till användning här hemma i radhuset samtidigt som man blickar ut över en töande januarivinter!

När jag ändå skriver om stickning ska jag passa på att tala om att jag anmält mig till en stickkurs som troligtvis ska starta i mitten av februari. Det är min lokala tygaffär som anordnar kursen för en billig penning. Jag har alltid velat lära mig att sticka men aldrig tagit mig för att göra någonting åt det. Förhoppningsvis kan jag gå alla gånger innan den lilla i magen behagar komma.

Vem vet, kanske jag presenterar en del stickade alster här framöver!

Trevlig Helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det som är så roligt att gå på kurs. Jag vill också....men alla kurser är så dura.
Jag skulle vilja på på yoga, målning, glasfusing mm.

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag såg att du länkat till min sida!
Tack!

Thea sa...

Vilka härliga! Jag önskar också jag kunde sticka... Roligt med kurt - det kan du verkligen ha glädje av när lillisen kommer.

Och som jag sa i mailet - du syr så mycket fint! :-)