torsdag 13 mars 2008

Body

Den här bodyn sydde jag också klart igår kväll. Min första body faktikst. Ingenting gick fel och jag blev mycket nöjd med resultatet!

Bodyn är sydd i kanintyget från jnydesign, och kantad med något brunt trikåtyg som jag hittade bland stuvarna på Ohlssons tyger. Bodyn är sydd i storlek 56 och mönstret kommer från OTTOBREE nr 5/2006.

Det var en ren fröjd att sy dit kantbanden när man följer beskrivningen, då kan det bara inte bli fel. Förr har jag envisats med att sy kantband på mitt eget sätt som aldrig blivit riktigt bra.

Bodyn ska även den få följa med till BB tillsammans med de gula velour byxorna.

Jag ska även sy en till kanintröja till sonen, men som är lite tajtare i modellen än den jag sydde sist.

Ps. jnydesign kommer att komma ut med fler varianter på kanintyget som det går att beställa utav nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å superfin body! Jag har precis börjat sy lite barnkläder, men bara hållit mig till vanliga vävda bomullstyger. Är lite rädd för elastiska tyger å då just att sy fast kantbanden! Kan man göra det med en vanlig maskin å hur gör man då?! (Eller måste man ha overlock?) Hare bäst!/LW

Jes sa...

SNYGG!!!