torsdag 29 maj 2008

Kanintröja från tygomgång nummer 2



Igår kväll trotsade jag tröttheten och sydde en T-shirt till min största trollunge.
För någon vecka sedan fick jag det nya kanintyget från jndesign, men det har bara legat i väntan på att bli tillklippt. Till slut vart det denna tröja och det finns tillklippta delar till en långärmad tröja Alfred och en body till minstingen.
Eftersom jag numera syr ihop kläderna på overlocken så tog det inte värst lång tid att sy den.
Jag blev mycket nöjd med resultatet och färgkombinationen, därför fick sonen premiär använda den på förskolan idag, men nu ligger den i tvätten, inte helt oväntat...
Mönstret kommer från Bornetoj 0-3 år och tyget kommer som sagt var från jndesign.
Var jag köpt mudden det vet jag inte, det börjar bli en hel hög med mudd tyg som jag inte lägger på minnet var jag köpt.

1 kommentar:

Jes sa...

Snyggt med den turkosa mudden till de lila kaninerna.