fredag 30 maj 2008

Solhatt av återanvända tyger!





Det har blivit en solhatt till Alfred som var riktigt rolig att sy och blev bra på alla sätt!
Den är vändbar, men jag tyckte den var roligast att använda med jeans sidan utåt och att sedan vika upp den lite så att det blommiga tyget syns.
Mönstret kommer från Stoff och Stil och tygerna består av ett par gamla jeans som min man kasserat och ett blommigt bomullstyg som jag bytt till mig i Hemlis omgång 3 från Tilde Textil.
Jag gissar att det kan vara ett gammalt påslakan från 70 talet.
Alfred gillade den också och det märktes att han tyckte den satt bra på huvudet, vissa solhattar tycker jag är så knepiga i passformen, men denna satt bra.
Jag passade på att fota honom när vi stod och väntade på bussen idag.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Hemlisdräkten är invigd ;-)

http://mimmid.blogspot.com/2008/06/hemlisdrkt-in-action.html

Byxorna sitter kanon, men linnet är lite stort=luftigt och svalt varma sommardagar.

Tack ännu en gång.

Anonym sa...

Hej och grattis på födelsedagen i efterskott. Har peter berättat att jag bor "nästan" granne med er i sommar? Jag passar jätte gärna kidsen åt dej/er om ni behöver i väg på nått ärende eller så!! mitt nummer är 070 636 0770, var inte blyg för att ringa!! Kram Hanna

Hello sa...

Hej Rebecka!

Jag vet inte om du tittar in här så mycket längre, men jag ville bara lämna ett avtryck och visa hur roligt jag tycker att det är att hitta en av mina forellenmammor i sybloggsvärlden! Hoppas du snart kommer igång med bloggandet igen! Du gör jättefina grejer!

/Helen i kyrkan

Anonym sa...

hej! Nu var det längesedan man hörde nåt från er.. hoppas allt är bra! Hälsa småkidsen från deras "barnvakt" Kram Hanna

Anonym sa...

Du har blivit utmanad :)