onsdag 2 januari 2008

God fortsättning!! Och bild på skickat Hemlis paket!


Nu är julen över och Nytt år har tagit vid! Konstigt vad tiden går rasande fort ibland.
Jag och min man har insett att vi ska bli föräldrar igen i år och det om bara 3 månader!
Nog för att vi har vetat det hela tiden, men så mycket annat har legat före. Nu är det januari och nästa grej som händer i tillvaron är att Alfreds syskon ska komma.
Det känns underbart och pirrigt. Vi funderar mycket på vad det är för en liten prick i magen, och på hur Alfreds reaktioner kommer att bli.
Alfred fick en docka av sin mormor och morfar i julklapp, allt för att förbereda honom lite på vad som ska komma. Jag var inte sen med att tänka "Åh vilka söta dockkläder jag ska sy".
I år fick Alfred lite mer klappar än förra året vilket är förståeligt efetrsom han var så lite förra julen. Allt han fick var till belåtenhet och sådant som han verkligen behövde.
Tomten kom med julklappar till mig också. Jag fick bara bra saker. Av mina föräldrar fick jag bland annat en liten påse med tygmärken, tänk att man kan bli så glad för något så smått!
Av mina syskon, samt min man och mina svärföräldrar fick jag bland annat presentkort på ohlssons tyger. Gissa om jag vart glad, speciellt när dom just fått in ett parti med nya härliga velourtyger i olika färger.
Av min man fick jag ett jättesnyggt manchestertyg i brunt! Jag är sååå lycklig!
Jag har inhandlat en del tyger, samt sytt en del sedan det senaste inlägget, bilder på allt det ska jag försöka lägga in i bloggen under kvällen.

Bilden som visar sig ovan är en bild på Hemlisen som jag skickade. Hon som fick paketet var Florin. Du kan gå in på hennes blogg och läsa om vad hon fick och vad hon tyckte om innehållet.

Nu kallar pluggandet! Jag har två tentor inom en 2 veckort period. Men känner skönt nog ingen stress. men det gäller att prioritera tiden, vilket betyder att jag inte kommer att sy så mycket de närmaste två veckorna, men därefter desto mer. jag läser bara den här terminen ut, därefter gör jag studieuppehåll i ett år. Under februari ska jag läsa en fristående kurs, mest för att ha någonting att göra i väntan på bebisen. I mars kommer jag ta ut föräldraledigt med sonen och bara vara hemma med honom.

Må så gott allihopa!!

Inga kommentarer: