torsdag 3 januari 2008

Nya tyger!!

Hej!
Här kommer lite bilder på mina senast införskaffade tyger!
Jag har äntligen fått 5 metrar utav det specialbeställda kanintyget! Bilden är tagen från jndesigns blogg, det är hon som fixat allting, supertack till dig!
Vilket härligt tyg det är! Jag har inte sytt någonting utav det ännu, men har en del idéer.

Som jag nämnt tidigare fick jag en massa hundralappar i presentkort på Ohlssons tyger, av tomten! Jag var inte sen med att åka ner på stan för att fylla på mitt tyglager.
Jag köpte bland annat dessa underbara velourtyger. Butiken har tagit in så fantastiskt mycket velourtyg, därför var det inte lätt att välja bland alla färger.

Dessa tyger räckte pengarna också till. Bland annat är det två bitar vaxdukstyg som ska bli haklappar. Jag hittade två bitar jersey tyg bland stuvbitarna, det prickiga och det blommiga. Dessa tyger tänkte jag sy någonting åt mig själv utav. För övrigt köpte jag en bit gul flanell och ljusblå fleece som ska få bli baksidor på bebisfiltar. Pippityget och djungeltyget ska få ligga till sig ett tag. Den bruna manchestern fick jag av min man i julklapp. Utav det tyget ska jag absolut sy ett par byxor till sonen. Det blårandiga bomullstyget ska bli en kappa till köksfönstret.
Det blev en trave med tyger som jag är supernöjd med! Det kliar redan i fingrarna att sätta igång och sy, men just nu ligger plugget i första hand.


1 kommentar:

Jes sa...

Vilka fina tyger du har handlat!! Gillar verkligen djungeltyget.