måndag 31 mars 2008

Kanske bebis snart!?

Ja nu går jag verkligen i väntans tider!
Idag är det magiska datumet då bebisen är beräknad att komma. Men icke sa nicke, än har den inte tittat ut trots att den lilla mamman trodde de skulle få åka in på fm idag.
Igår kväll började jag få värkar som kom med 10 min mellanrum. Så höll det på hela natten och tidigt på morgonen blev de kraftigare vilket gjorde att jag inte kunde sova.
Ringde förlossningen, men ska bara avvakta tills de kommer tätare och är kraftigare. När jag avslutat samtalet med dem kom det en blodblandad flytning och så har det fortsatt hela dagen. Troligen är det slemproppen eller en tecken blödning. Men värkarna har däremot avtagit till att nästan helt försvinna. Känner mig besviken och lite lurad. Jag är trött på att vara gravid och vill bara att det ska sätta igång. Dessutom blir jag sååå trött när jag inte kan sova och har så där små ont hela tiden. Det tar liksom på krafterna.
Tur att det gick att ha sonen på dagis idag anars vet jag inte hur jag pallat med dagen idag, har mest bara legat i soffan och tyckt synd om mig själv.
Snart kommer mannen och sonen hem, längtar efter dem nu! Hoppas att det kör igång ikväll igen, men det betyder ju också att det lilla barnet kaske riskerar att födas som ett aprilskämt!

Jag gissar att det kommer vara lite dött här på bloggen ett tag framöver, men misströsta inte jag återvänder snart. Om inte annat ska jag nog snart blogga om lite Hemlis paket, så håll utkik!

Må så gott!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vad spännande...kan nästa själv känna hur det var att ha värkar. Det låter som du redan har haft det tufft, så förlossningen kommer nog gå fort...hoppas...
Du måste uppdatera vad det blev!
Hoppas du får sova gott inatt!

Jenny sa...

Åh så spännande, jag kommer väl ihåg den där jobbiga känslan att gå över tiden. Hoppas h*n kommer snart med en fart.

Flower´s sa...

Syfröken!

Tack för omtanken!
Än är det tråkigt lugnt här hemma.
Hoppas, hoppas att det sätter igång ikväll, på riktigt!
Jag låter höra av mig om vad det blev.

//Rebecka

[sarah lucy carin] sa...

åh så spännande! hoppas att du kanske får sova en natt och att en liten bebis behagar titta ut snart.
kram och lycka till!

Thea sa...

Å, lycka till!! Du ska se att det sätter igång snart, när det nu har börjat. Bergis kommer han/hon i natt! Min mamma fyller år idag den 31/3, så kanske de får samma födelsedag.

Din tröja är förresten klar. Ska lägga upp den på bloggen i morgon, men då har du kanske annat att göra...

Stort lycka till!
Kram Thea