lördag 5 april 2008

Alfreds lillebor Vidar har anlänt!

En trött men lyckligt nybliven mamma för andra gången sitter vid bloggen just nu.
Eftersom jag förstår att många funderar hur det gått för oss tänkte jag bara lägga upp en bild på vårt lilla underverk, jag ska senare vid ett annat tillfälle skriva lite mer.
Men som sagt var i torsdags eftermiddag föddes lilla Vidar efter en del dramatik och en lång förlossning.
Vi är nu hemma igen, och alla mår jättebra men är lite trötta.
Vidar vägde 4016 gram och var 54, 5 cm lång. Med andra ord en ganska stor pojke, men just nu är han väldigt liten då man jämför med storebor.
Alfred är en mycket stolt storebor som gärna vill pussa och krama på lilla Vidar, men det gäller att vara med och passa hela tiden.

Tack till alla fina kommentarer från er alla som läser min blogg! Det värmer i hjärtat!
Det kommer mer bilder på barnen snart och så ska jag skriva lite mer om Vidars ankomst till världen.

//Rebecka

16 kommentarer:

Linda sa...

Grattis till den lille! :-) Vidar är ett sånt vackert namn

Jenny sa...

Grattis till lille Vidar!! Vilken liten sötis i fina kaninkläder. Hoppas han kommer in i en bra sömnrytm från början så mamman får lite sytid :-)

Botilda sa...

Stort grattis till er allihop! Lite extra till Alfred som blivit storebror. Det är Stort ;-)

Solveig Lövendahl sa...

Stort grattis! Vilken sötnos!

Anonym sa...

Grattis!
vilken fin kille.

Anonym sa...

Grattis till er alla!! Sååå söt liten kille ni har fått IGEN!!
Är sååå nyfiken på Vidars ankomst till världen, så jag kikar in lite nu och då för att se om du skriver något om det.

Kramar i mängder till er alla!!!
//Tessan Söderling

Anonym sa...

Grattis till lillebror! Så söt!

Thea sa...

Stort grattis!! Jag har varit borta över helgen ås jag har missat att läsa om underverkets ankomst! Vilken fining!! Se nu till att boa in dig ordentligt - sy hinner du göra sen!
Många kramar från Thea

Linda/Inna sa...

Grattis! Vilken sötnos han är - med fint namn och fina kläder!

Jes sa...

Stort stort GRATTIS till hela familjen!!!! Va bra att allt verkar ha gått bra. 1000 KRAMAR

GOBLIgobli sa...

Ååh vilken goding!! Och grattis till det nya livet. Han får en moderiktig start redan från början. ;-)

Anonym sa...

Grattis till en aldeles bedårande lillebror! Kram

Fiffiluren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fiffiluren sa...

Stort GRATTIS till finfina sonen Vidar! Inte tycker jag det verkar som att han var så stor när han föddes, helt normal! Passa på att njuta av det nya livet! :-)

LinSar sa...

Stort grattis till lille Vidar.Han va verkligen en söting.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celulite, I hope you enjoy. The address is http://eliminando-a-celulite.blogspot.com. A hug.