torsdag 27 mars 2008

Mitt första stickade alster är nu klart!


Nu är sjalen färdig och det är mitt första stickade alster! Jag är jättenöjd!
Det har varit en fröjd att sitta vid tv.n och slappa med en stickning i handen.
Jag har en ny röd vårjacka som jag tänker använda så fort magen är borta och till den ska jag använda den här sjalen som en halsduk under lite kallare vårdagar.
Ikväll ska jag bita tag i nästa stickningsprojekt, det är nämligen dags för stickningskursen igen, troligen sista gången jag kan vara med innan bebben kommer. Nästa alster ska bli en stickad babymössa och tröja i Ekologiskt bomullsgarn.
Bebben gör sig påmind varje dag nu, det molar i magen till och från hela tiden, jag vet egentligen inte om det är på g eller inte. Enligt min barnmorska är det mycket vanligare med förvärkar då man väntar andra barnet.
Men jag tycker att gör det ont då ska det göra ont på riktigt. Jag hatar att gå runt med lite ont i flera dagar. Men tyvärr kan man inte styra naturkrafterna!

Inga kommentarer: