lördag 6 juni 2009

Snart klar...

Jag började ju sticka en tröja till Vidar när han var nyfödd. Men den repade jag upp eftersom jag inte kände mig nöjd med modellen. Sen har garnet bara legat och jag har inte vetat vad jag skulle göra med det. Så när Elias kom till bestämde jag mig för att ta tag i det igen men med en annan modell, som nu snart är klar. Jag har bara ärmarna kvar att sticka och sen ska den sys ihop.
Enligt mönstret ska det även vara två virkade hjärtan fastsydda fram på tröjan, men jag skippar det till min lilla kille! Garnet jag stickar i är ett ekologiskt regnbågsgarn som är svindyrt men jättefint och underbart att sticka med. Men ärmarna stickar jag med både regnbågsgarnet och ett vanligt grönt bomullsgarn. Detta beror på att modellen stickas i dubbet garn och jag hade inte garn så det räckte. Därför blir ärmarna lite mörkare i nyansen, men jag vågar testa och se. Det kan inte bli allt för tokigt ialla fall. Dessutom har jag inte lust att repa upp den igen...
Jag lägger upp en bild senare när den är färdig!

1 kommentar:

Hello sa...

Åh, det där garnet är så underbart! Det kan ju inte bara ligga upprepat och oanvänt! Tur att du orkat ta tag i det nu!