onsdag 3 juni 2009

Solhatt och Uggle t-shirt

Alfreds sommargarderob behöver fyllas på, gossen växer ju...
Här kommer en bild på en T-shirt i det härliga uggletyget i storlek 104.
Dock är jag irriterad på mig själv eftersom jag sydde fast mudden i halsen som man gör på muddbyxor, det blev inte så bra. Jag var helt enkelt för tankspridd.
Men den går att använda i alla fall. Det är bara det att halsingningen vart lite smal samt uttöjd. Man lär så länge man lever! Tyget är från Jofotex och mönstret kommer från OTOBREE.

Desto nöjdare blev jag me den här "BEPPEHATTEN" till Vidar. Emil tyget är inköpt på Åhlens och mönstret kommer fårn en stulen sida i en Allt för föräldrar tidning som låg på MVC.


Lillkillen blev så söt! När storebror såg den trodde han genast att den var till honom så jag blir nog tvungen att sy en till honom med.






1 kommentar:

Hello sa...

Men gissa om man blir nyfiken på hur du syr mudd i muddbyxor nu då! Jag brukar göra samma i tröjor och byxor, så jag fattar ingenting! :)

Hatten är supersöt! Du skulle inte vilja dela med dig av mönstret? Nåt i utbyte?