torsdag 6 mars 2008

Fleeceoverall till bebben!





Igår kväll sydde jag klart denna fleece overall till bebben. Måste säga att jag blev himla nöjd med resultatet! Mönstret kommer från Stoff och Stil, samt den turkosa fleecen. Den bruna fleecen kommer från Ohlssons tyger.
Egentligen skulle hela fleecen varit turkos, men jag hade klippt ut framstyckena fel. Eftersom jag inte hade någon mer turkos fleece fick det bli brunt, vilket jag tycke vart jättebra!
Dressen är hel, med undantag för dragkedjan och händerna som man kan vika upp.
I luvan är det isytt en resår som gör att den sluter runt det lilla huvudet bättre.
I midjan i bak är det isytt en resår för att ge overallen lite mer form. Även vid fötterna är det isytt resår för formens skull.
Runt dragkedjan har jag sytt med våffelsöm som en dekor.
Storleken är 56, jag hoppas innerligt att bebben kan ha den tills de kallaste dagarna är förbi.

1 kommentar:

Jes sa...

Oj va du har producerat jag har vist inte varit här inne och tittat på ett tag så vi börjar kommentera här. Overallen blev kanonfin, färgrna går jättebra ihop. Snyggt med två färgere.