tisdag 4 mars 2008

Jag stickar!!!


Som jag tidigare skrivit så har jag börjat en kurs i stickning. Sist jag stickade var när jag gick på syslöjden i högstadiet. Men konstigt nog satt känslan av hur man gör kvar.
Kursen anordnas av den lokala sybehörsaffären där jag bor.
Mitt första stickningsprojekt är en sjal eller scarf, vilket man nu vill kalla det. Garnet är lite svårstickat eftersom det är luddigt, men det går rätt bra ändå eftersom jag bara håller mig till rätstickning.
Jag stickar bara räta maskor och för varje varv lägger jag upp en till maska på den andra maskan, då ökar maskantalet för varje varv och på så sätt blir scarfen triangelformad.
Hoppas den blir snygg! Har tänkt ha den till en röd jacka i vår.
Jag trodde aldrig att det skulle vara så roligt att sticka, men det är ju hur kul som helst! Det känns verkligen som om det är min grej utöver sömnaden.

Inga kommentarer: