måndag 13 juli 2009

Sommrig saft!

Som jag nämnde i tidigare inlägg har jag och familjen varit på semester i Göteborg hos min syster och hennes familj. Trots det smärre kaos som det ibland blir med sammanlagt 5 små barn så gick allting faktiskt ganska bra. Min äldsta och syrrans äldsta lekte bra med varandra och höll sig för sig själva ibland medans hennes minsta och min näst minsta roade varandra med bredvid lekar. Då huset blev fullt av liv och barn var min minsta även han ganska nöjd där han satt i sin babysitter och spanade in tillvaron.

Jag hade tagit med mig min stickning i tron att jag skulle ha tid och lust till det, men inget av dom inföll. Det var endast i bilen på resan ner som jag hann sticka lite grann när barnen somnat för natten. Men däremot åkte jag och min syster tillsammans med dom två äldsta barnen iväg och plockade jordgubbar en dag. Senare på kvällen stod vi i flera timmar och silade jordgubbssaft, vilket resulterade i 10 liter saft som vi delade på. Dessutom hann vi med att plocka en del röda vinbär som nu ligger i frysen här hemma.
Saften hällde jag upp i några av mina fina gamla glasfalskor, som jag skrev etiketter till.
En dag senare när barnens farmor kom på besök hade hon med sig två flaskor fläderssaft.
Så nu har vi saft så vi klarar oss ett tag :)
Det finns verkligen ingen saft som slår hemgjord saft!

Inga kommentarer: