söndag 12 juli 2009

Sommarlinnen

Äldsta sonens sommargarderob behövde utökas innan vi åkte på semester till Göteborg i förra veckan. Jag uppmärksammade att stackarn endast hade T-shirts i garderoben, vilket inte är så skönt när det är heta sommardagar.
Kvällen innan vi skulle åka sydde jag dessa tre linnen. Eftersom jag inte hade något mönster på linnen fick det bli till att ta ett vanligt tröjmönster i storlek 104 och ändra det lite i ärmhålen.
Dagen efter fck sonen prova dem och han var mäkta nöjd, tyvärr fick jag inte något foto på den lilla manekängen! Han har vid det här laget lärt sig att mamma syr en del, vilket har resulterat i att han går runt här hemma ibland och frågar "Mamma gjort den?" Jag måste då rätt ofta tala om för honom att Nej mamma har inte gjort allt som vi har här hemma...:)

Bra:Att slippa behöva handla kläder i all hast när man snabbt kan fixa till det själv.
Jag blev nöjd med tygvalen, det kändes sommrigt och fräscht.

Dåligt: Jag hade kunnat göra mönstret lite tajtare i ärmhålet. Men det blev bra ändå!

Inga kommentarer: