fredag 17 juli 2009

Tvillingar :) och Gratis mönster!

Jag måste bara få visa en bild som jag tog på mina minsta grabbar i morse! Det är inte mycket som skiljer dem åt i storlek. Minstingen Elias på snart 3 månader är en stor bebis, den största av dom 3 och min mellanpojke Vidar är en ganska smal liten 1 åring som drar storlek 86, men som även använder vissa kläder i storlek 74/80. Till Elias har jag precis tagit fram storlek 68.
Visst är dom söta mina små pseudotvillingar!?


Jag är GLAD :) I går damp det ner ett gratis mönster med posten från tidningen Allers. Jag blev tipsad om gratismönstret inne på Tilde textils blogg! Tack!!
Mönstret är på en tunika i lång eller kort modell. Med på bilden är en kvist med rosa rosor från min lilla plätt på baksidan. Jag bara älskar rosor. Har dock inte så många pga att vi har så liten tomt. Dessa satte jag i en vas som fick pryda bordet på altanen.

Mönstret kommer nog att få ligga ett tag för jag har en del annat att sy samt att jag inte har något passande tyg just nu, men så småmningom ska jag sätta tänderna i den härliga tunikan!

Må så gott alla!

Inga kommentarer: